Contul utilizatorului şi autentificarea în portal


De ce trebuie să-mi creez un cont?

În general crearea unui cont pe acest portal este necesară secţiunii Anunţuri 1A™ pentru a vă putea administra anunţurile proprii. În viitor se vor adăuga diferite facilităţi pentru catalogul de produse şi secţiunea de anunţuri care vor putea fi utilizate doar de utilizatorii care au un cont pe acest portal. În cadrul diferitelor oferte ce vor fi publicate pe portal se poate introduce şi un criteriu de fidelitate care va avantaja utilizatorii înregistraţi până la acea dată. Un exemplu elocvent este chiar atribuirea statutului de membru (standard, bronze, silver şi gold) în funcţie de data înregistrării şi activitatea curentă, efectuat cu ocazia lansării noului portal. Crearea contului este gratuită.


Ce informaţii se stochează pe server la crearea unui cont?

În baza de date a serverului 1A+® se înregistrează date care conform legislaţiei în vigoare nu pot fi considerate date personale. Acestea sunt:

Numele şi prenumele utilizatorului
Deoarece acestea pot fi fictive nu sunt considerate ca date personale
Numele de utilizator (username)
Acesta este în general o denumire unică de identificare la autentificare
Adresa email
Adresa de corespondenţă electronică utilizată de utilizator pentru a primi mesaje de la server sau de la personalul autorizat 1A+®.
Parola
Aceasta reprezintă o combinaţie secretă de caractere (litere, cifre şi simboluri) utilizată împreună cu numele de utilizator pentru autentificarea utlizatorului. Gestionarea parolelor este efectuată de server într-o formă criptată ( Exemplu: 658a3cfda0610c5d24769d8445208e46 ).

Cum îmi creez un cont?

Pentru a vă crea un cont urmaţi pas cu pas acest algoritm:

  1. În meniul principal amplasat orizontal în partea superioară a paginii daţi clic pe opţiunea Anunţuri.

    Meniu principal

  2. Derulaţi pagina până când localizaţi în partea stângă meniul Autentificare şi daţi clic pe link-ul Creaţi un cont.

    Meniu Autentificare

  3. În formularul Înregistrare utilizator completaţi toate câmpurile disponibile.

    Formular inregistrare

    Sfaturi:

    1. Puteţi obţine informaţii suplimentare despre câmpuri plasând cursorul deasupra etichetelor (nu este nevoie să daţi clic pe acestea).

    Casete de informare

    2. Nu folosiţi o denumire de utilizator care conţine unul din cuvintele rezervate: user, admin, manager, master, web, office, reply, sales, services, anunturi, 1a. Conturile care conţin aceste cuvinte rezervate vor fi blocate sau şterse periodic.

    3. Nu folosiţi o adresa de email fictivă deoarece nu veţi primi link-ul de validare al contului şi implicit înregistrarea nu va fi finalizată iar contul va rămâne blocat.

    4. Codul de verificare antispam (Captcha) conţine două cuvinte sau o imagine şi un cuvânt. Este suficient dacă introduceţi cuvântul care conţine caractere deformate. Dacă acesta nu este inteligibil folosiţi butonul de regenerare din dreapta-sus a casetei.

  4. Verificaţi încă o dată corectitudinea informaţiilor introduse după care daţi clic pe butonul Înregistrare, dispus sub formular în stânga.

    Dacă apare mesajul de eroare:

    1. Numele de utilizator introdus nu este disponibil. Vă rugăm să alegeţi alt nume de utilizator.

    Reintroduceţi în câmpul Utilizator un nume nou, diferit de cel precedent (acesta este deja utilizat de un alt utilizator)

    2. Parolele introduse nu coincid. Vă rugăm introduceţi parola dorită în câmpul pentru parolă şi confirmaţi corectitudinea prin introducerea ei în câmpul de confirmare a parolei.

    Reintroduceţi corect parola în cele două câmpuri. Atenţie, parola este senzitivă la caz (parola este diferită de PaRoLa). Este util ca limba stabilită pentru tastatură să fie En şi nu Ro (aceaşi tastă poate avea caracter diferit pentru limbi diferite).

    3. Adresele de email introduse nu coincid. Vă rugăm introduceţi adresa de email în câmpul pentru email şi confirmaţi corectitudinea prin introducerea ei în câmpul de confirmare a email-ului.

    Reintroduceţi corect adresa de email în cele două câmpuri.

    4. Nu sunt permise soluţiile goale

    Aţi omis la completare un câmp. Reverificaţi şi completaţi toate câmpurile din formular.

    5. Soluţia CAPTCHA a fost incorectă.

    Aţi introdus greşit codul antispam (Captcha). Introduceţi din nou parola şi codul antispam în câmpurile dedicate.

    Dacă butonul Înregistrare nu are efect şi apar etichete evidenţiate cu roşu:

    Aţi introdus informaţii invalide. Reintroduceţi corect informaţiile în casetele aferente.

    Dacă apare mesajul:

    Contul dvs a fost creat şi un link de activare a fost trimis la adresa de email pe care aţi introdus-o. Atenţie deoarece înainte să vă puteţi autentifica trebuie să vă activaţi contul făcând click pe link-ul de activare la primirea email-ului.

    Înregistrarea a fost efectuată cu succes însă nu este finalizată. În această etapă nu vă puteţi încă autentifica deoarece contul este blocat până la confirmare. Treceţi la pasul următor.

  5. Deschideţi o aplicaţie de corespondenţă electronică şi accesaţi contul dvs. de email (acelaşi cu cel folosit la înregistrare).
    Verificaţi dacă aţi primit un mesaj cu titlul:

    Detalii cont pentru User Demo la S.C. 1A PLUS ALGORITM S.R.L.

    şi conţinutul:

    Bună ziua User Demo,

    Vă mulţumim pentru înregistrarea la S.C. 1A PLUS ALGORITM S.R.L.. Contul dvs este creat si trebuie activat înainte să îl puteţi folosi.
    Pentru activarea contului faceţi click pe link-ul următor sau introduceţi-l cu copy-paste în browser-ul dvs:
    http://1a.ro/index.php?option=com_users&task=registration.activate&token=48a2693f3528e23d8e4cf722d5fa8543

    După activare vă puteţi autentifica la http://1a.ro/ folosind următorul nume de utilizator şi parola:

    Utilizator: userdemo
    Parola: userdemo

    Realizaţi instrucţiunile din email pentru a confirma şi activa contul.

  6. Presupunând că aţi dat clic pe link-ul de activare la pasul anterior, veţi fi redirecţionat pe portalul 1A+® în pagina de autentificare unde se va afişa şi mesajul de confirmare:

    Contul dvs a fost activat cu succes. Vă puteţi de acum autentifica folosind numele de utilizator şi parola pe care aţi ales-o la înregistrare.


De ce nu îmi pot accesa contul?

Este o situaţie frecventă în special pentru utilizatorii care îşi accesează contul la intervale mari de timp sau care au introdus o adresă fictivă de email. Pot exista însă şi alte situaţii legate de nerespectarea Termenilor şi condiţiilor de utilizare.

Dacă apare mesajul de eroare:

1. Utilizatorul şi parola nu se potrivesc sau încă nu aveţi un cont.

În acest caz unul din cele două elemente de autentificare sau chiar amândouă sunt eronate. Atenţie, parola este senzitivă la caz (parola este diferită de PaRoLa). Este util ca limba stabilită pentru tastatură să fie En şi nu Ro (aceaşi tastă poate avea caracter diferit pentru limbi diferite).

Presupunând că aveţi un cont creat pe care l-aţi mai utilizat şi presupunând că aţi înregistrat o adresă de email validă puteţi rezolva situaţia prin solicitarea de recuperare nume utilizator şi/sau resetare parolă, metode explicate în secţiunile următoare.

Dacă metodele de recuperare nume utilizator şi/sau resetare parolă au eşuat este de presupus că acest cont solicitat nu există.

Un cont nu există în următoarele cazuri:

  • Nu a fost creat.
  • A fost şters după o perioadă relativ mare de la creare dacă utilizatorul nu a activat contul folosind codul de activare primit prin email.
  • A fost şters dacă utilizatorul nu s-a autentificat pe portal în ultimele 6 luni.
  • A fost şters dacă utilizatorului i s-a imputat nerespectarea Termenilor şi condiţiilor de utilizare

2. Autentificare interzisă! Contul dvs. fie a fost blocat fie nu l-aţi activat încă.

Un cont este blocat în următoarele situaţii:

  • Nu s-a activat contul folosind codul de activare primit prin email.
  • Nu s-au respectat Termenii şi condiţiile de utilizare a portalului.


Am uitat numele de utilizator!

Pentru a putea rezolva această situaţie este necesar ca adresa de email utilizată la crearea contului să fie validă pentru a putea primi mesajele trimise automat de către server.

Aveţi posibilitatea de a recupera numele de utilizator parcurgând următorul algoritm:

  1. În meniul principal amplasat orizontal în partea superioară a paginii daţi clic pe opţiunea Anunţuri.

    Meniu principal

  2. Derulaţi pagina până când localizaţi în partea stângă meniul Autentificare şi daţi clic pe link-ul Aţi uitat utilizatorul?.

    Meniu Autentificare

  3. În formularul care se afişează introduceţi adresa de email şi codul antispam (Captcha) după care daţi clic pe butonul Trimite

    Reminder

    Dacă se afişează mesajul:

    1. Reamintire esuată: Utilizatorul nu a fost găsit

    Abandonaţi acest algoritm deoarece nu există un cont asociat acestui utilizator.

    2. Reamintirea a fost trimisă cu succes. Vă rugăm să vă verificaţi email-ul.

    Deschideţi o aplicaţie de corespondenţă electronică şi accesaţi contul dvs. de email (acelaşi cu cel folosit la înregistrare).
    Verificaţi dacă aţi primit un mesaj cu titlul:

    Numele dvs de utilizator la S.C. 1A PLUS ALGORITM S.R.L.

    şi conţinutul:

    Bună ziua,

    S-a solicitat recuperarea numelui de utilizator pentru contul dvs la S.C. 1A PLUS ALGORITM S.R.L.
    Numele dvs de utilizator este userdemo.
    Pentru a vă autentifica în contul dvs, faceţi click pe link-ul de mai jos.
    http://1a.ro/component/users/?view=login

    Vă mulţumim.

    Aţi recuperat numele de utilizator şi acum vă puteţi autentifica pe portal.


Am uitat parola!

Parolele conturilor sunt gestionate de server într-o formă criptată şi nu pot fi recuperate în cazul uitării acestora. Aveţi totuşi posibilitatea de a reseta vechea parolă prin introducerea unei parole noi, după o serie de verificări asupra proprietarului contului. Se impune condiţia să aveţi validă adresa de email utilizată la înregistrarea contului.

Pentru aceasta urmaţi pas cu pas algoritmul:

  1. În meniul principal amplasat orizontal în partea superioară a paginii daţi clic pe opţiunea Anunţuri.

    Meniu principal

  2. Derulaţi pagina până când localizaţi în partea stângă meniul Autentificare şi daţi clic pe link-ul Aţi uitat parola?.

    Meniu Autentificare

  3. În formularul care se afişează introduceţi adresa de email şi codul antispam (Captcha) după care daţi clic pe butonul Trimite

    Reset password

    Dacă se afişează mesajul:

    1. Resetarea parolei a eşuat: Adresa de email invalidă

    Abandonaţi acest algoritm deoarece nu există un cont asociat acestei adrese de email.

    2. Un email a fost trimis către adresa dvs de email. Email-ul conţine un cod de verificare, pe care vă rugăm să îl introduceţi în câmpul de mai jos pentru a dovedi că sunteţi proprietarul acestui cont.

    În acest caz puteţi trece la pasul următor

  4. Deschideţi o aplicaţie de corespondenţă electronică şi accesaţi contul dvs. de email (acelaşi cu cel folosit la înregistrare).
    Verificaţi dacă aţi primit un mesaj cu titlul:

    Solicitare de la S.C. 1A PLUS ALGORITM S.R.L. de resetare a parolei

    şi conţinutul:

    Bună ziua,

    S-a efectuat o solicitare de resetare a parolei dvs pentru contul la S.C. 1A PLUS ALGORITM S.R.L.. Pentru a vă reseta parola, este necesar sa oferiţi acest cod de verificare pentru a verifica dacă solicitarea este legitima.

    Codul de verificare este afc5732c983cd49c65a0090d58c9524f

    Click pe URL-ul de mai jos pentru a introduce codul şi a trece mai departe la resetarea parolei.

    http://1a.ro/component/users/?view=reset&layout=confirm

    Vă mulţumim.

    Copiaţi în memorie codul de verificare şi reveniţi în pagina din care aţi trimis solicitarea. Dacă aţi închis această pagină daţi clic pe link-ul din email pentru a o accesa.

  5. Introduceţi numele de utilizator şi lipiţi din memorie (Paste) codul de verificare după care daţi clic pe butonul Trimite

    Token Reset password

  6. Se afişează caseta de introducere a noii parole împreună cu mesajul:

    Pentru a finaliza procesul de resetare a parolei, vă rugăm să introduceţi noua parolă.

    Reset password New

    Introduceţi parola nouă în cele două câmpuri disponibile şi daţi clic pe butonul Trimite

  7. Resetarea parolei este efectuată cu succes în momentul afişării mesajului:

    Resetarea parolei s-a efectuat cu succes. Puteţi acum să vă autentificaţi în site.


Cum pot schimba parola?

Pentru a vă schimba parola contului urmaţi algoritmul descris anterior în secţiunea Am uitat parola!

.

Cum pot modifica numele si utilizatorul?

Nu este disponibilă nici o opţiune de schimbare a numelui şi a numelui de utilizator de către utilizator.

Puteţi în schimb să vă creaţi un nou cont cu numele de utilizator dorit însă va trebui să utilizaţi o altă adresă de email. Contul vechi va fi şters automat după 6 luni de inactivitate.


Cum pot schimba adresa de email?

Nu este disponibilă nici o opţiune de schimbare a adresei de email de către utilizator.

Puteţi în schimb să vă creaţi un nou cont cu adresa de email dorită însă va trebui să utilizaţi un alt nume de utilizator. Contul vechi va fi şters automat după 6 luni de inactivitate.


Cum îmi pot şterge contul?

Nu este disponibilă nici o opţiune de ştergere a contului de către utilizator. Dacă doriţi totuşi ştergerea contului este suficient să nu mai accesaţi contul şi acesta va fi şters automat după 6 luni de inactivitate.


Avem 188 vizitatori și nici un membru online